وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن وب سایت مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با فواید داشتن وب سایت بیشتر آشنا کنیم.
قبل از آشنایی با فواید داشتن وب سایت بهتر است با مفهوم خود وب سایت آشنا شوید.
وب سایت چیست؟
وب سایت، مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم است که اطلاعاتی را در اختیار بیننده قرار می دهد. وب سایت، امکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت است. یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی به روز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد.
داشتن وب سایت برای یک شرکت مانند داشتن یک کاتالوگ تبلیغاتی اما با مزایای فراوان تر نسبت به آن است. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون برای معرفی خدمات باشد اما یک وب سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و حتی یک فایل صوتی و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه بالایی دارد اما برای طراحی وب سایت و نگهداری آن کافیست هزینه ای بسیار پایین پرداخت شود و حتی با داشتن یک وب سایت داینامیک در هر زمان که بخواهیم بدون هیچ هزینه جانبی می توانیم آن را ویرایش کنیم و در طول زمان هزاران و یا میلیونها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.
فواید داشتن وب سایت
در دسترس بودن
وب سایت شما در هر زمان از روز باز است و همواره اطلاعات و محصولات یا خدمات شرکت شما را در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل در اختیار کاربران و مشتریان قرار می دهد و آنها اطلاعات مورد نیاز را در مورد شرکت بدست می آورند.
کاهش هزینه ها
شما علاوه بر تلفن ، فکس و آدرس پستی یک راه ارتباطی دیگر نیز با مشتریان خود دارید. نمایشگاه بین المللی محصولات شما با کمترین هزینه همیشه برپاست ، بدون اینکه قبض آب ، برق ، مالیات و … داشته باشید.
جلوگیری از اتلاف زمان
وب سایت شما می تواند به سوالات متداول مشتریانتان پاسخ گوید و آنها را به خوبی راهنمایی کند و در اتلاف زمانی که صرف پاسخگویی به مشتریان میکنید جلوگیری کند.
بازاریابی قوی
وب سایت شما بازاریاب 24 ساعته شماست و موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو،… بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند.
کسب درآمد فقط از طریق داشتن وب سایت
در آمد خود را افزایش دهید امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق وب سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق وب سایت و مشتریان آنلاین است.
تبلیغات موثر
در هزینه تبلیغات صرفه جویی می شود، هر بار که محصولات شما ارتقا پیدا می کنند ، چقدر هزینه صرف چاپ مجدد بروشورها، راهنمای محصولات و اطلاع رسانی به مشتری های قدیمی خود می کنید! در حالیکه هزینه بروز رسانی وب سایت قابل قیاس با هزینه های چاپ نمی باشد، در عین حال که گستره وسیع تری را نیز هدف قرار می دهد.
یک سوم مردم جهان از اینترنت استفاده میکنند تبلیغات در اینترنت و معرفی وب سایت شما نسبت به سایر رسانه ها مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و بیلبردها به مراتب ارزانتر می باشد. فراموش نکنید که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهید بود مگر اینکه حضور خود را پیاپی یادآوری نمایید.
ارائه محصولات
ارائه محصولات ویژه در سایت به آسانی انجام می شود در صورتیکه دستیابی به مشتریان از طریق تلفن، ارسال نامه، یا فاکس ممکن است زمان بر و در عین حال پرهزینه باشد.
ارتباط نامحدود با مردم خارج از مرزهای جغرافیای
امروزه یکی از راههای فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می توان به راحتی تجارت خود را گسترش داد و به بیرون از مرزها برد و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.
ارتباط آسان با مشتری ها
اظهار نظر در محیط شبکه اینترنت برای همه آسان تر از گفتگوی تلفنی یا نوشتن نامه است. بنابراین خیلی بیشتر با مشتریان خود در تماس خواهید بود.
چرا مزایای داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی این قدر حیاتی است؟
ولی در حال حاضر هر کسب و کاری در هر مقیاس و اندازهای که باشد؛ میتواند برای کسب و کار خود یک تریبون و رسانه جذابی را برای مخاطبان داشته باشد. در پنج تا ده سال پیش، رقابت برای نتایج جست و جوی محلی، بسیار کمتر از امروز بود. ولی حالا شما باید علاوه بر SEO از روشهای دیگر دیجیتال مارکتینگ هم بهره ببرید. تا بتوانید حضور خود را با داشتن وبسایت در اینترنت تثبیت بکنید.
همچنین از رسانههای که مخاطبان بیشتری را توانستند جذب نمایند استفاده حداکثری نمایید. الان در برخی موارد رقابت تا حدی افزایش یافته است که تبلیغات گوگل ادوردز هم با بودجه کم جواب نمیدهد. البته این را باید مذکر شوم که در برخی از رشتهها این وضعیت حاکم نیست. شما حتی بدونی سئو و بهینهسازی سایت هم با تبلیغ کلیکی و هدفمند گوگل هم میتوانید نتایج خوبی را دریافت نمایید.
حتی اگر شما یک وبسایت بسیار حرفهای هم طراحی نمایید؛ همانند یک فروشگاه شیک در وسط یک کویر است؛ که باید برای آن امکانات حمل و نقل مسافر مثل جادهکشی، هوایی، ریلی را فراهم نمایید. پس شما فقط با داشتن وبسایت، یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نمیتوانید به موفقیت خاصی دست یابید.
بنابراین علاوه بر حضور در اینترنت با داشتن وبسایت، اقدام نمایید. حتما باید از روشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ و غیردیجیتال استفاده نمایید. شما در اینستاگرام شاید به مخاطبان بیشتری دست یابید ولی هیچی تضمینی در پایداری این ارتباط با شما وجود ندارد. یعنی شما در یک پلتفرمی همانند اینستاگرام با محدودیتهای بسیاری درگیر هستید.
برای اعتمادسازی و تبدیل مخاطب به مشتری در میان دهها رقیب دیگر فرصت و شانس کمتری دارید. بنابراین مزایای داشت وب سایت را حتما چندین بار بخوانید؛ تا واقعا به مزیتهای داشت وب سایت پی ببرید. به طور حتم درآمد شما را حداقل ۱۰ برابر افزایش میدهد.
اما مزایای داشتن وبسایت برای رونمایی از کسب و کار شما به دلایل زیر الزامی است:
-
داشتن پایگاه مرکزی برای مدیریت بهتر رسانه مختص خودتان
-
اعتمادسازی با دادن اطلاعات مفید در اختیار مخاطب بدون هیچ محدودیت حجمی و زمانی
-
امکان هدایت کاربران برای درک عملکرد و هدف کسب و کار ما
-
ناوبری و هدایت مخاطبان به سمت اقداماتی که ما بیشتر خواهان آن هستیم
-
غربالگری خیلی عالی و تشخیص مشتری از نامشتری
-
استفاده از رسانههای مختلف دیجیتال مارکتینگ برای بهرهبرداری حداکثری از فضای دیجیتال
-
عدم محدودیت در معرفی محصول و خدمت به مشتریان بالقوه در بازار هدف
-
کاهش هزینههای نرخ جذب یک مشتری به واسطه یک سایت
-
دسترسی به اطلاعات ارتباطی با مشتریان برای جلب اعتمادشان
-
ایجاد پایگاه داده و بانک اطلاعاتی مشتریان که با افزایش تعداد رکوردهای آن ارزش بیشتری پیدا میکند.
-
دسترسی به مشتریان بالقوهای که میتواند ارزش داراییهای دیجیتالی شما را بالا ببرد.
برای راه اندازی و طراحی سایت چقدر باید هزینه کنیم؟
الان داشتن وبسایت کار چندان سختی نیست؛ واقعا با ظهور سیستم مدیریت محتوا همانند وردپرس، دروپال، جوملا شما در کمتر از ۵ دقیقه میتوانید به رایگان صاحب سایت شوید. اما در گذشته شما تنها انتخابتان برون سپاری به شرکتها و برنامهنویسها برای طراحی سایت بود. از آن گذشته شما بدون دانش کدنویسی طراحی سایت میتوانید به راحتی با آن ارتباط بگیرید.
بعد از تهیه و اجاره سالیانه هاست و دامنه که برای آشنایی با نکات مهم است حتما کلیک کنید. اما مزیت وردپرس و آشنایی با آن هم میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.
شما با صرف کمترین هزینه و بدون برون سپاری میتوانید سایت خود را با وردپرس در سه ساعت یاد بگیرید و طراحی کنید. بنابراین دیگه بهانهای برای اینکه برای موفقیت خودتان کاری انجام ندهید؛ نمانده است. فقط کافی است که شروع به تلاش مداوم همراه با افزایش مهارت و دانش خودتان از بازار آنلاین بکنید. تا در کمتر از شش ماه یک مسیر پرچالش را به روزنههای موفقیت تبدیل نمایید.
وب سایت بهترین مسیر برای کارآفرینی
مسلما خیلی از افرادی که در زندگی به دنبال ارزشآفرینی و تاثیرگذاری بیشتر بر همنوعان خود هستند؛ همیشه به دنبال کشف فرصتهایی هستند که برای افراد عادی قابل مشاهده نیست. شور و اشتیاق این افراد برای حل مسایل و خواستههای دیگران به حدی زیاد هست؛ که از هیچ، امپراطوری بزرگی خلق میکنند.
یکی از بهترین ابزارها که در قرن ۲۱ موقعیت خاصی را حتی برای اقشار ضعیف جامعه فراهم نموده است؛ اینترنت با دنیایی از فرصت برای علاقمندان به کسب درآمد و ارزش آفرینی است. داشتن وب سایت پایگاهی قوی برای توسعه داخلی و جهانی هر کسب و کاری است؛ باید از دریچه دیجیتال نسبت به تغییر و تحولات نگاه نماییم.
از طریق سایت میتوانید به راحتی با مشتریانتان در تعامل باشید. تمامی عملیاتهای بازاریابی و فروش را به صورت دیجیتال انجام دهید. یعنی شما در این صورت به مشتریان بیشتری میتوانید سرویس بدهید. چون خود مخاطب هم بخش مهمی از کارها را به عهده میگیرد؛ تا در زمان و هزینههای شما صرفهجویی گردد.
ابزارهای فوقالعاده در بازاریابی و فروش
امکانات بسیاری را میتوانید به سایت وردپرسی خودتان با صرف کمترین هزینه اضافه نمایید. این یعنی شما در حال خواب و سفر نیز میتوانید خودکار همیشه درآمد داشته باشید. این مزایای داشتن وبسایت به حدی است که میتوان یک کتاب ۳۰۰۰ صفحهای را برایش نگاشت. پدیده درآمد غیرفعال یعنی وب سایت که کسب و کار شما را به ماشین پولسازی تبدیل مینماید.
امکانات بینظیری که در سایتتان تعبیه میکنید؛ به شما این امکان را می دهد که با کمترین کارمندان و حتی به تنهایی از اینترنت درآمد کسب نمایید. مزایای داشتن وبسایت به حدی است که شما نمیتوانید به این راحتی از آن صرفنظر کنید. شما اگر فرد توانمندی در اداره و مدیریت فرآیندهای وبسایت باشید؛ مسلما تمامی عملیاتهای فروش، حسابداری و ارسال سفارش را به طور خودکار میتوانید مدیریت نمایید.
دسترسی همیشگی به مخاطبان و مشتریان
شما با کسب اجازه از خود افراد میتوانید بر روی آنها بدون محدودیت زمانی بازاریابی کنید. یعنی محصول و خدمات خودتان را با بازاریابی اجازهای همیشه به مشتریان بالقوه و بالفعل کسب و کارتان میتوانید معرفی نمایید.
شما با داشتن سایت هر زمانی که دوست داشتید، میتوانید برای افزایش تعامل با کسب و کارتان با آنها ارتباط بگیرید. از آنها بخواهید که تولید محتوای شما را بخوانند، ببینند و بشنوند و در مورد آنها نظرات خودشان را به شما ارایه دهند. یا محصول و خدمات جدید خودتان را به آنها معرفی نمایید.
نکته قوت هر وبسایتی بانک اطلاعاتی مشتریان آن سایت است که ارزش برند شما و حتی فروش شما را تعیین میکنند. این لیست در حکم دارایی دیجیتالی ارزشمندی است که میتواند در کمتر از یک روز برای شما چندین ده میلیون فروش و سود ایجاد نماید.
چنین قابلیتی فقط با داشتن سایت ممکن میشود. اغلب ما به خاطر دید سنتی و محدودی که به توانایی خلق پول یک کسب و کار داریم. خیلی دیر این موضوع را میپذیریم؛ در حالی که اگر با خدمت صادقانه به علاقمندسازی مخاطب بپردازیم؛ مسلما به دریایی از ثروت دسترسی خواهیم داشت که غیرقابل باور است.
برندینگ آنلاین با هزینه کمتر
برندینگ یکی از موضوعاتی که حتی در کسب و کارهای سنتی باید به آن توجه نمود. دلیلش هم به این برمیگردد که شما در هر حوزهای که فعالیت میکنید؛ مسلما رقیبهای بزرگ و کوچک زیادی وجود دارند. بنابراین شما تنها اگر به محصول خودتان فقط به کیفیتش توجه نمایید. یعنی بازی رقابت در افزایش سهم بازار را به رقبا خواهید بخشید.
بنابراین لزوما توجه به داشتن وبسایت از اهمیت خاصی برای برندینگ برخوردار است. در حال حاضر علاوه بر داشتن محصول با کیفیت حتما خوشنامی و برندسازی را باید مدنظر قرار دهید. پس پایه اول برندینگ آنلاین فقط و فقط با داشتن سایت ممکن میشود.
اکثر برندهای موفق داخلی و خارجی همهمدیون داشتن وبسات قدرتمند هستند. معتقدم که بدون داشتن سایت اصلا این ایده غیرممکن است. شما با ساخت برندتان در وبسایت با ارایه خدمات و محصولات شروع میشوند. تا اینکه آرام آرام نام تجاری شما را در هنگام نیاز مجدد به چه صورتی به خاطر میآورند.
بینش و دید بلند مدت در مزایای داشتن وبسایت
شما تنها در صورتی در یک صنعت و کسب و کار موفق خواهید شد؛ یک بینش و نگاه وسیع و بلندمدتی را باید طراحی کنید. شما با داشتن وبسایت یعنی به حیطه فعالیتیتان جان تازهای میبخشید. این توانایی شما را صاحب رسانهای قدرتمند مینماید که رهبری آن فقط و فقط به عهده خودتان هست. در حالی که شما برای تبلیغ محصولتان در تلویزیون باید از هزار توی مارپیچ عبور میکردید؛ ضمنا هزینه بالایی را صرف مینمودید.
اما الان شما در ۵ دقیقه میتوانید صاحب تریبون اختصاصی کسب و کار خود شوید. در واقع میتوان گفت سرمایه دیجیتالی شما بر پایه وبسایت شکل میگیرید. با گذر عمر آن و تدوین استراتژی تولید محتوا بر گرانبها بودن وارزش آن میافزایید. در حقیقت دارایی دیجیتالی شما محسوب میشود. ضمنا هر روز بر تعداد کاربران و فالورهایتان میافزایید؛ این یعنی هر روز ارزش داراییهای معنوی شما افزایش مییابد.
نگاه شما به فضای آنلاین و فرصت دستیابی به مشتریان بالقوه چیزی است که با بینش کوتاهمدت نمیتواند شکل بگیرید. مسلما ارزش سایت شما در شروع صفر است؛ اما به مرور زمان چنان ارزشی پیدا میکند که کسب و کارتان را به رقیبی بی بدیل تبدیل مینماید.
موتورهای جستجو و قیمتی که سایت از آن میگیرد.
یکی از پتانسیلهای گسترده بیرقیب که در ایران فقط افراد هوشمند هستند؛ که به آن بها میدهند. تولید محتوا و بهینهسازی سایت متناسب با الگوریتمهای گوگل، ثروتی عظیم برای خیلی از کسب و کارها میآفریند. نقطه قوت و برجسته گوگل این است که مشتریان هدفمند را به سمت شما هدایت میکند.
الان seo و سئو قدرتی به کسب و کار شما میدهد که باورتان نمیشود. رقابتی شدید در کسب جایگاه و رتبه بالاتر در خیلی از حیطه ها هنوز شکل نگرفته است. پس مدیران کسب و کارها اگر میخواهید در ۱۰ سال آینده کسب و کارتان دوام یابد؛ حتما همین امروز و امشب برای داشتن وبسایت اقدام نمایید.
گوگل هم مانند هر کسب و کار قدرتمند دیگری به دنبال محتوای عالی برای ارایه به مشتریانش هست. پس شما با داشتن تلگرام و اینستاگرام یک نعمت بزرگ را از دست میدهید. نباید خودتان را محدود به فعالیت در پلتفرمها نمایید؛ ارزش کسب و کار شما میتواند ۱۰۰ بار بیشتر از این شود. اگر تنها فقط یک تیر خلاص برای کسب و کار خود دارید، آن را بر روی سایت سرمایهگذاری کنید.
چرا اولین گام نباید شروع از تلگرام و اینستاگرام باشد؟
فنداسیون و پایه یک کسب و کار نباید در فضای دیجیتال روی پلتفرمهایی که یک روز هستند؛ و فردا به هر دلیلی ممکن است نباشند؛ پیریزی کرد. چالشیترین قسمت موضوع این است که شما در این پلتفرمها با رقبای مستقیم و غیرمستقیم زیادی رقابت میکنید. یعنی شاید حرفهای شما، محصولات و خدماتتان در حد یک ثانیه هم دیده نشوند.
دلیلش هم بیشتر به این موضوع ربط دارد که مخاطب بیشتر برای سرگرمی به آن مراجعه کرده است. مطمئنا اولین چیزی که برای خرید یک محصول و خدمت میگردیم؛ گوگل است. یکی از پتانسیلهای مهم یعنی فیسبوک که میتوانست خیلی قبل از اینها موجب رونق کسب و کارها گردد؛ بلوکه شده است.
تلگرام هم حدود هشت ماه پیش کاملا فیلتر شد؛ خیلی از کاربران دیگر به راحتی نمیتوانند به آن دسترسی داشته باشند. پس اینستاگرام هم میتواند به چنین پایان نافرجامی دچار شود. پس چرا در این سراب و پاساژی اجارهای کسب و کارمان را بنا کنیم که هیچ امیدی به زنده بودن آن در بازار آنلاین کشورمان نیست.
شما در قدم اول میتوانید از سایت شروع کنید؛ اما برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان میتوانید از اینستاگرام هم در کنارش بهره بگیرید. آن موقع است که معنی دارایی دیجیتال را به خوبی درک خواهید کرد. داشتن یک چشمانداز مناسب میتواند شما را از هدر رفت عمر و سرمایهتان حفظ نماید.
با تثبیت حضور خودتان در اینترنت هر ابزار دیجتالی به کمک شما میآید؛ حتی شما به راحتی میتوانید مشتری را از نا مشتری تشخیص داد. اما چنین نرخ تبدیلی فقط با داشتن سایت ممکن میشود. بنابراین راهگریزی ندارید که در ابتدا از سایت شروع نکنید. رسانهای که بدون پلتفرمها هم میتواند دارایی دیجیتالی شما را چندین برابر ارزشمند نماید.
چرا در کنار استفاده از مارکتپلیسها حتما باید وبسایت هم باید داشته باشیم؟
شما در سایتهایی مثل تخفیفان، نت برگ، بامیلو و دیجیکالا درسته که میتوانید به مخاطبان آنها دسترسی داشته باشید. ولی به دلایل محکمی باز کل پایه کسب و کار اینترنتی خود را نباید بر روی آنها پیادهسازی کنید. شما دوستان عزیز در حقیقت به رونق کسب و کار دیگران کمک میکنید که خودتان نفع کمتری میبرید. از آن گذشته امکان ربودن محصول و خدمت پرفروش شما با توجه به آمارهای فروش را هم دارید برای آنها فراهم میکنید.
ضمنا به طور مستقیم در دیجی کالا یا بامیلو به مخاطب دسترسی ندارید. یعنی عملا فقط یک سود کمی را برای شما فراهم مینماید. بنابراین داشتن فروشگاه اینترنتی مختص کسب و کارتان فوریتی الزامی است. اما باز هم از این وبسایتها به عنوان ابزار توسعه استفاده نمایید. در این صورت است که شما به خوبی خواهید توانست که بنیان تجارت خودتان را محکمتر بنا کنید.
در چنین وبسایتی معمولا شما باید با فروشندگان بیشتری رقابت نمایید. در واقع شما برای فروش بیشتر باید در جنگ رقابت قیمتی عملا وارد میشوید. در حالی که در وبسایت خودتان فقط مشتری تنها با یک فرد طرف است آن هم شما هستید. حتی فروشگاهسازها هم گزینه مناسبی برای فعالیت شما نمیباشند. چرا که به عنوان زیردامنه یک سایت خواهید بود، که منافع اصلی را در اختیار آنها قرار میدهید.
اگر در راهاندازی وبسایت خود جدی هستید؛ همه مواردی را که تا به اینجا بررسی نمودیم، جدی بگیرید. اول اینکه شما هیچ وقت نمیتوانید برای فروشگاه خود تصمیم مستقل بگیرید؛ تغییرات مد نظرتان را انجام دهید. شما به تعداد محدودی میتوانید محصولات خود را در آنها به نمایش بگذارید. به طور کل برای انجام هر تغییری باید هزینهای مجددی بپردازید؛ در نهایت هم تغییر مطلوب شما را هم انجام نخواهند داد.
از نظر SEO و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو هم از دست شما کار زیاد برنمیآید. بلاگ اختصاصی هم نهایتا باعث قدرت گرفتن آن فروشگاهساز خواهد شد. اگر هم بعدا بخواهید آنها را در یک سایت مستقل دیگر با همان مطالب ایجاد کنید، تا مدتها Duplicate و کپی شناسایی خواهد کرد. همیشه باید هسته اصل کسب و کارتان وبسایت اختصاصیتان باشد، که از سایر رسانهها به سمت آن ترافیک ارسال شود.(referral)
اما کسب و کارهایی که زیاد به موضوع موفقیت آنلاین اطمینان ندارند؛ یا اینکه توانایی مدیریت مستقل کسب و کارشان را در حال حاضر ندارند؛ این مارکتپلیسها میتواند در شروع کسب درآمد اینرنتی موثر باشند. البته اگر تلگرام تنها پلتفرمی بود که آرزو داشتید کسب و کارتان را رونق بدهید. ببینید که در نهایت چه اتفاقی برای آن رخ داد و یک شبه همه چیز از بین رفت. دوستانی هم وبلاگنویسهای حرفهای هستند اما باز در وبلاگها کار خودشان را شروع میکنند.
دوستان عزیز به هیچ عنوان نمیگوییم که تولید محتوا در وبلاگ برای بک لینک موثر نیست. اما همیشه سعی کنید، که بخشی از محتوا مخصوص وبلاگ در یک راستا تولید نمایید. در برنامه منظمی آن را به روز رسانی کنید؛ از همه مقالهها به اسیت و مقالات لینک ندهید. چرا که مخاطب باید انگیزه دنبال کردن شما در آن رسانه را داشته باشد. پس شما دوستان هم با دامنه مستقل خودتان و حتی با پسوند دامنه blog می توانید وبلاگ مختص خودتان را راهاندازی کنید.
سرمایهگذاری روی طراحی سایت کسب و کار اینترنتی
هزینه سالیانهای که برای اجاره دامنه و هاست میپردازید را هزینه ندانید. چرا که شما برای تبلیغ محصول و خدمت خودتان به صورت آنللاین حداقل یک ملیون خرج خواهید کرد. بهتر است در شروع آن را برای بهترین هاست و دامنه صرف نمایید. اگر شما هم جزو افرادی هستید؛ که میخواهید بدون کمترین هزینه موفقیتی را در فضای دیجیتالی به دست آورید. با اطمینان عرض میکنم تصور واهی و خیالی بیش نیست.
اما اگر میخواهید با بودجه کمتری آن را راهاندازی کنید؛ پس باید حسابی آموزش ببینید. در این راستا برای تاثیرگذاری مثبت روی کسب و کار شما ما دوره وبمستران آینده را برای شما در ۵ جلسه تدوین نمودیم. برای مدت محدودی بدون آزمون خاصی و به رایگان ارایه خواهد شد. بنابراین توصیه میکنم افرادی که سرمایه لازم را ندارند با تمام جدیت همه مقالههای مهم را در مدیر آینده مطالعه نمایند.
اما اگر شما توانایی پرداخت هزینههای طراحی وبسایت و اپلیکیشن را دارید؛ برای شما دوستان هم حتما میگویم که در این دوره ۵ جلسه شرکت کنید که از چند و چون کار سر دربیارید. تا بتوانید یک چشمانداز و بینش واقعی نسبت به کسب و کارهای دیجیتالی پیدا کنید. در نهایت برای عبور از مرحله آمادهسازی پایه کسب و کارتان طراحی وبسایت و اپلیکیشن را با ما در میان بگذارید. تا به بهترین شکل متناسب با خواسته و سلیقه شما و مشتریانتان آن را به صورت حرفهای طراحی نماییم.
البته شما با سیستم مدیریت محتوا وردپرس میتوانید به راحتی این مسیر را خودتان تنها با شرکت در دورههای آنلاین و حضوری مدیر آینده حرفهای طی نمایید. اگر واقعا میخواهید با کسب و کار اینترنتی روی آینده کسب و کارها سرمایه گذاری نمایید؛ یا به فکر داشتن درآمد پایدار و مطمئنی برای کسب و کار و ایده مد نظر خود هستید. حتما داشتن وبسایت امری التزامی و مبرم هست.
امروزه در عصر تکنولوژی راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن هزینه نیست؛ بلکه یک سرمایهگذاری در جهت رشد و توسعه کسبوکارتان هست. اگر شما وب سایت را همانند یک فروشگاه و دفتر کسب و کارتان بدانید؛ بهتر آن را درک خواهید نمود. چرا که ما برای فعالیت در کسب و کارهای سنتی نیازمند چنین فروشگاهها و دفاتر کار هستیم. در این میان محل آن تعیین کننده رمز موفقیت و گرفتن بازخورد بیشتر است.
هر چقدر سرمایهگذاری بیشتری برروی موقعیت جغرافیایی آن انجام شود؛ کسب و کار شما بیشتر دیده خواهد شد. پس برای به دست آوردن بهترین موقعیت آنلاین سعی کنید؛ مالکیت آن در اختیار خودتان باشد. یعنی حتما وبسایت خودتان را راهاندازی نمایید. در دنیای سریع السیر امروزی که با تکنولوژی همسان شده است؛ با ساختن وبسایت و اپ شما در حقیقت این امکان برای شما فراهم خواهد شد.
الان علاوه بر وبسایت داشتن اپ نیز یا واکنشگرا بودن سایت در دستگاههای نمایشی مختلف امری اجتنابناپذیر است. مردم الان بیشتر زمان خودشان را با گوشیهای هوشمند خودشان سر میکنند؛ حتی اکثر افراد اگر لپتاپ یا پی سی خانگی هم داشته باشند؛ باز کمتر به آن سر میزنند. پس ما باید با برنامهریزی مناسب کسب و کار خودمان را رشد بدهیم. امروزه اینترنت مرجع خوبی برای کسب اطلاعات مختلف در حوزههای کاری مختلف شده است.
آنها برای کسب اطلاعات محلی همیشه از اینترنت استفاده میکنند. مشتریان بالقوه شما از تبلت و گوشیهای هوشمند خود برای تصمیم گیری در مورد اینکه چی بخرند، از کجا بخرند، استفاده میکنند. بنابراین بیزینستان میتواند با یک جستجوی ساده محلی در گوگل نمایان ظاهر شود.
اعتبار آنلاین برای کسب و کار شما
همانطوری که مشتریانتان دردنیای واقعی انتظار آدرس و محل کسب وکارتان هستند. همین انتظار را در دنیای دیجیتالی هم خواهند داشت. یکی از موضوعاتی که شما دوستان عزیز کمتر به آن توجه میکنید؛ شما یک ترافیک سنگین را با حضور فقط در اینستاگرام و تلگرام از دست خواهید داد.
همانطور که اشارهکردم یک وبسایت در حکم یک رسانه و تریبون کسب و کار است. همیشه در هر ساعتی از شبانهروز در دسترس مشتریان و مخاطبان است. پس شما شانس بیشتری در دیده شدن و برند شدن در جامعه بازار هدف خواهید داشت. برای معرفی خدمات و محصولات خود به بازار هدف گستردهای دسترسی خواهید داشت. شما هیچ محدودیتی در موقعیتسازی برند تجاری و شخصی خود نخواهید داشت.
جالب است بدانید، که حتی میتوانید متقاعدسازی افراد را به صورت دیجتالی و آنلاین انجام دهید. یعنی انرژی کمتری را در روبه رو شدن مستقیم با مشتری صرف خواهید کرد. داشتن سایت باعث خودکار سازی فرآیند فروش کسب و کار شما میشود. شما با به کارگیری دیجیتال مارکتینگ میتوانید به خوبی مشتریان خود را مدیریت نمایید. اگر مزیت خوبی را نسبت به رقبا ارایه دهید؛ مسلما خیلی زود وبسایتتان شناخته خواهد شد.
شما با طراحی یک سیستم فروش خودکار آنلاین در سایت و اپ میتوانید جهت متقاعدسازی راحتتر عمل کنید. آنها با دریافت یک هدیه و پیشنهاد رد نشدنی آدرس ایمیل خودشان را در اختیارتان میگذارند. از آن گذشته به شما اجازه میدهند که محصولات و خدمات خود را همراه با اعتمادسازی و اعتبارسازی معرفی نمایید. این یعنی تولید سرنخ و لیدهای بیشتر برای تشخیص مشتریان از نامشتریها به راحتی فقط یکی از مزایای داشتن وبسایت است.
سال ۲۰۱۷ در ایالت متحده امریکا، مصرف کنندگان از اینترنت حدود ۴۵۴ میلیارد دلار برای خرید محصول و خدمت پرداخت کردند. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۶% افزایش داشته است. پیشبینیهای معتبر نشاندهنده این است که فروشهای آنلاین در سالهای آینده با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد. این رقم به بیش از ۶۸۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. همچنین در کانادا درآمد صنعت تجارت آنلاین در سال ۲۰۱۵، ۲۷ میلیارد دلار بود که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۴۵ میلیارد دلار رسید.
تجارت آفلاین هنوز محبوبیت خود را از دست نداده است. اما قبل از اینکه بخواهد متریان بالقوه و راغب کسب و کار شما تصمیمی بگیرد؛ حتما به سایتهای مرتبط سرخواهد زد. اگر شما روی داشتن وبسایت سرمایهگذاری کنید؛ مسلما تجارت حضوری شما هم رونق بیشتری خواهد داشت. این توان فقط در اختیار کسانی هستند که بتوانند اطلاعات مفیدی را در مورد خواسته و نیاز مشتریان در اختیارشان قرار دهند.این وضعیت باعث رونق کسب و کار شما شده و در نهایت سود شما را به حداکثر خواهد رساند.
رشد روزافزون کاربران اینترنتی
طبق گزارشاتی از سوی مؤسسات تحقیقاتی همچون وی آر سوشئل و هوت سوئیت در ژانویه ۲۰۱۸ تعداد کاربران اینترنت از مرز ۴ میلیارد گذشت، نیمی از جمعیت جهان حالا دارند؛ از اینترنت استفاده میکنند که یک چهارم از یک میلیارد این آمار کاربران اینترنت تازه وارد در سال ۲۰۱۷ بودند. در حال حاضر، کاربران اینترنتی در امریکا و کانادا ۸۸.۵% از جمعیت را تشکیل میدهد که در ایران نیز این آمار به بیش از ۴۰ میلیون کاربر رسیده است.
با تغییرات گسترده در حوزه موبایل و اینترنت اشیا(IOT) از چند سال قبل, اکنون کسب و کارها بهتر میتوانند از امکانات گستردهای که این تکنولوژیها در زمینه اپلیکیشنها و وبسایت ارائه میدهند؛ استفاده کنند. دیتاماینینگ هم که الان اهمیت و جایگاه ویژهای پیدا کرده است. کمپانیهای بزرگی همچون اپلا، فیسبوک و آمازون بیشتر از این معدن طلا استفاده خواهند کرد. پس قبل از اینکه شما این فرصت بزرگ را از دست بدهید؛ البته نه برای داخل کشور بلکه در خارج از ایران هم میتوانید به صورت گسترده فعالیت خودتان را توسعه دهید.
حالا شما از این قابلیتهای تکنولوژی چطور در راستای توسعه و به روز رسانی کسب و کارتان بهره میبرید؟
چرا داشتن وب سایت در حال حاضر امری اجتنابناپذیر است؟
آیا غیر از این است که تنها راه نجات کسب و کارهای کوچک در خدمات، تولید و تجارت چیزی جز داشتن وب سایت است؟
کوچک بودن کسب و کار، دلیل مناسبی برای نداشتن وب سایت نیست. چون در ایران متاسفانه قدرت و پتانسیل اینترنت چندان توسط مدیران کسب و کارها، خویشفرمایان و افراد درک نشده است. قبل اینکه توسط رقبای تجاری بزرگتر ایده و کسب و کارتان از بین رود؛ این تنها فرصتی است که برای ما در قرن بیست و یک ارایه شده است.
نادیده گرفتن اینها در نهایت خسارت جبرانناپذیری را بر پیکره کسب و کار بزرگ و کوچکتان وارد میکند. دلایل مهمی که در این مقاله به آنها اشاره شد؛ شما را باید به همسوئی و استفاده موثر از این فناوری و نعمت بزرگ ترغیب نماید. اگر همیشه آرزوی ساخت کسب و کار بزرگی را داشتید الان فرصت دیده شدن در اینترنت خیلی راحتتر از چند سال آینده است. مشتریان تان از شما انتظار داشتن وبسایت را دارند.
الان خودتان از کجا به این مقاله دست پیدا کردید، مطمئنا میگویید که از گوگل پس شما چرا نمیخواهید که بهترین راه را امتحان کنید. الان ثروت در همه جای دنیا به نظرم با اینترنت عادلانه توزیع شده است. از این بابت هم باید خدا را شاکر باشیم که هر فردی با جذب دانش و مهارت فناوری اطلاعات میتواند به صورت ارگانیک سیل عظیمی از مشتریان را حتی به رایگان به سوی کسب و کار ترغیب نماید.
بالای ۶۰% از افراد در دنیای گوگل، خدمات و محصولات خود را جستجو میکنند. در ایالات متحده آمریکا این میزان به ۹۷% میرسد. آیا حاضرید که مشتریانتان به خاطر نداشتن وب سایت، به رقبای خود واگذار کنید؟
الان انتخاب با شما است که این پتانسیل بینظیر دستیابی به مشتریان بالقوه را از دست بدهید یا دریابید.
شما میتوانید انتخاب کنید که مشتریان نام تجاری و برند شما را بیشتر به یاد آورند. یا به کل فراموش کنند، پس با همگام شدن با تغییرات رفتار مصرفکنندگان و حضور در جایی که مشتریان بالقوه زیادی وجود دارند این پتانسیل را هر چه سریعتر دریابید. وقتی مشتریان نتوانند شما را در وب و دنیای دیجیتال پیدا کنند در واقع دیگر شما برای آنها وجود نخواهید داشت.
اگر در کسب و کارتان حرفهای هستید؛ لطفا حرفهای عمل کنید و بمانید.
باید برای مشتریان بازار هدف حرفهای به نظر برسید. تنها یک گام برای تثبیت حضور خود در تجارت آنلاین فاصله دارید؛ آن هم تصمیم جدی برای عملی ساختن وبسایت هست. از طریق داشتن سایت هم کسب اعتبار کنید؛ هم مشتریان زیادی به دست بیاورید. با این کار برند و نام تجاریتان در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد. فکر نکنید که در یک شهر کوچک و کجای ایران هستید؛ به این فکر کنید که مشتری در جایی که حضور دارد، فقط باید حضور داشته باشید.
توانایی بیشتر در در جذب سهم بیشتر از بازار بالقوه
فراموش نکنید که هنوز الان خیلی از کسب و کارهای کوچک دارای وب سایت نیستند. پس شما در حیطهای که فعالیت میکنید فقط افراد کمی به صورت آنلاین و جدی به دیجیتال مارکتینگ میپردازند. هر زمان مشتریان راغب در گوگل محصول یا خدمت شما را جستجو کنند، رقبای شما فقط به خاطر سریع عمل نمودند؛ در آن جستجو حضور و شما حتما گزینهای نخواهید بود که در نتایج نمایان میشود.
در دسترس بودن ۲۴ ساعته کسب و کار بدون تعطیلی فقط در داشتن وبسایت ممکن میشود. بعضی افراد ترجیح میدهند که به جای تماس های تلفنی، محصولات و خدمات خودشان را در وب سایتها مرور و جستجو کنند. الان فاکتور اطلاعات مفید و همیشه دردسترس بودن، عامل تعیین کنندهای است. در هر ساعتی در شبانه روز، این کار قابل انجام است. حتی در نیمههای شب که هیچ شرکت و تلفنی پاسخگو نیست؛ شما میتوانید حضور داشته باشید.
شما با گسترش بازاریابی خود در وبسایت، فراتر از مکان کسب و کارتان عمل میکنید. مشتریان در خارج از محله، شهر، کشور و قاره میتوانند به شما دسترسی داشته باشند. محصول و خدمت شما را ببینند و خریداری کنند. وبسایتتان اولین گامی است که باید ایجاد نمایید.
خیلی مهم است که شما با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در هر ساعت و دقیقه از شبانه روز، حتی روزهای تعطیل و در ۳۶۵ روز سال فروش و بازاریابی خود را به صورت اتوماتیک یکبار تنظیم نمایید؛ برای مدتها از آن استفاده نمایید. حتی زمانی که خواب یا در مسافرت هستید، میتوانید فروش و درآمد غیرفعال ایجاد نمایید.
اولین کاری که با طراحی سایت فراهم میکنید؛ دسترسی داشتن به اطلاعات تماس علاقمندان است؛ که با تزریق اطلاعات مفید و دادن اطمینان بیشتر به آنها خیلی سریع میتوانید به فروش دست یابید. پس جهت گسترش کسب و کارتان حتما جمعآوری ایمیل و راههای تماس مخاطبان بالقوه رادر راستای طراحی وبسایت خود قرار بدهید.
احساس خوب با اطلاعات مداوم که در اختیار مخاطبان قرار دادن تنها کاری است که شما در وبسایت باید انجام دهید. وب سایت خوب و موفق باید بتواند محتوای ارزشمندی را تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهد. دریافت اطلاعات مفید میتواندحس خوبی را به آنها منتقل نماید. برنامه ریزی منظمی را باید برای به روز رسانی و تولید محتوا باید داشته باشید. وب سایت شما همانند یک رسانه زنده است که میتواند در انتقال حس برند وحس خوب برای بازدیدکنندگان موثر باشد.
برای رقابت نه تنها داشتن وب سایت الزامی است بلکه باید متفاوت هم باید عمل کنید.
از شما بینهایت سپاسگزارم که تا پایان مقاله آن را مطالعه نمودید؛ حتما نظرات ارزشمند خودتان را برای ما در بخش نظرات به ما ارسال کنید. حتما از مطالعه آنها لذت خواهیم برد. این بازخورد ما را در تولید محتوای با کیفیت و متناسب با نیاز شما ترغیب خواهد کرد. با اشتراک گذاری این مطلب در شبکههای اجتماعی بیایید اطلاعات مفید و شفاف را در اختیار دیگران هم قرار دهیم. تا آنها هم با آگاهی بیشتر در این راه قدم بردارند.شما در حقیقت به اندازه نویسنده با این رویکرد تاثیرگذار خواهید بود.