نحوه نصب دزدگیر اماکن

نحوه نصب دزدگیر اماکن

با توجه به اینکه دزدگیرهای اماکن مختلفی توسط شرکت های مختلف ساخته می شوند اما نحوه نصب آنها تقریبا به یک صورت انجام می پذیرد در این مقاله نحوه و نقشه نصب و سیم کشی دزدگیر اماکن را توضیح خواهیم داد برای این کار ابتدا می بایست با مفاهیمی اشنا شوید.

ابتدا ساختار کلی دزدگیر اماکن را بشناسید برای این کار می توانید به مقاله های قبلی نوشته شده در سایت رجوع کنید.

سیم کشی سری چیست ؟ سیم کشی سری به سیم کشی پشت سر هم گفته می شود بطور مثال چندین لامپ را در نظز داشته باشید که بخواهیم آنها را به صورت پشت سر هم به یکدیگر وصل کنیم. در این نوع سیم کشی جریان ثابت و ولتاژ بین لامپها تقسیم می شود.

سسیم کشی موازی چیست ؟ در سیم کشی موازی برای هر لامپ می بایست یک فاز و نول ببریم بطوری که فاز و نول یا مثبت و منفی (در برق dc) از یک منبع گرفته شده و به تمامی لامپها برده می شود.

مراحل سیم کشی و نصب دزدگیر اماکن

نقشه ددزدگیر اماکن

نحوه نصب چشمی سیمی به دزدگیر اماکن

در سیم کشی دزدگیر اماکن مهمترین قسمت سیم کشی چشمی های سیمی می باشد که می بایست تغذیه و فرمان آنها به ترتیب به صورت موازی و سری سیم کشی شود. برای این کار از ترمینال AUX برای تغذیه استفاده می کنیم و از ZONEها برای فرمان چشمی ها استفاده می شود در سیم کشی چشمی ها جهت سیم تغذیه مهم است و می بایست جهت مثبت و منفی به درستی رعایت شود. همچنین قسمت Tamper در چشمی ها به زون 24 ساعته نصب می شوند که در هنگام خاموش بودن سیستم در صورت دستکاری چشمی ها آلارم زده شود.

نحوه نصب بلندگو یا اسپیکر بر روی دزدگیر اماکن

برای نصب بلندگو کافیست سیم های خروجی از بدنه بلندگو را به ترمینال SPK وصل کنیم جهت سیم بندی (رعایت جهت مثبت و منفی) در اکثر بلندگو ها ضروری نمی باشد.

نحوه نصب آژیر پیزو بر روی دزدگیر اماکن

آژیر پیزو به ترمینال SIR با رعایت جهت صحیح سیم بندی مثبت و منفی متصل می شود.

نکته: بطور استاندارد سیم قرمز مثبت و سیم های مشکی و آبی منفی هستند، یعنی اگر در نصب لوازم جانبی سیستم اعلام سرقت به دو رشته سیم قرمز و مشکی برخورد کردیم سیم قرمز مثبت و سیم مشکی منفی خواهد بود.

نحوه نصب پدال به دزدگیر اماکن

پدال ها دارای سه سیم خروجی هستند که یک سیم به عنوان سیم مشترک استفاده می شود و دو سیم دیگر با توجه به خروجی زون 24 ساعته دزدگیر از یکی از آنها استفاده خواهد شد بطوری که خروجی پدال و ورودی دزدگیر مطابق با هم وصل می شوند یعنی اگر ورودی دزدگیر NC باشد سیم مشترک و NC پدال را به دزدگیر نصب می کنیم و برای NO نیز به همین شکل است زون 24 ساعته معمولا زون 4 می باشد دلیل استفاده از آن برای پدال این است که در زمان خاموش بودن سیستم نیز بتوان با فشردن پدال دزدگیر را فعال نمود و آلارم هشدار روشن شود.

نحوه نصب مگنت به دزگیر اماکن

نصب مگنت بسیار ساده است و فقط کافیست دو رشته سیم آن را به یکی از ZONEهای دزدگیر اماکن متصل کنید.

نحوه نصب شوک سنسور به دزدگیر اماکن

برای نصب شوک سنسور 4 رشته سیم احتیاج است که دو رشته آن برای تغذیه و دو رشته دیگر برای فرمان استفاده می شود و سیم کشی آن همانند چشمی ها است.

نحوه نصب دتکتور اعلام حریق به دزدگیر اماکن

با توجه به اینکه برای فعال سازی تمامی دتکتورها از دو رشته سیم استفاده می شود و دتکتور نیز می بایست همیشه در حالت عملکرد فعال باشد برای نصب آن کافیست دو رشته سیم را با رعایت جهت به زون 4 وصل کنید.

نحوه نصب باطری به دزدگیر اماکن

برای اتصال باطری می بایست با رعایت جهت مثبت و منفی ترمینال مثبت باطری را به مثبت BAT و ترمینال منفی باطری را به منفی BAT نصب کنیم.

برقکاری ساختمان در لاهیجان

انجام پروژه های  صفر تا صد ساختمانی در لاهیجان سیم کشی برق و رفع اتصالی – سیم کشی تلفن و رفع خرابی -نصب آنتن مرکزی – نصب و تعمیر لامپ، چراغ و لوستر – نصب و تعویض کلید و پریز – نصب و تعمیر سنسور و تایمر مشاعات – نصب  دوربین – نصب و تعمیر آیفون

  ۰۹۱۱۱۴۳۶۰۷۷      ۰۹۱۱۱۴۳۶۰۷۷

دیدگاهتان را بنویسید